06-04-2010 - Reisverslag uit Monastir, Tunesië van Rakia Saidane - WaarBenJij.nu 06-04-2010 - Reisverslag uit Monastir, Tunesië van Rakia Saidane - WaarBenJij.nu

06-04-2010

Door: Rakia

Blijf op de hoogte en volg Rakia

06 April 2010 | Tunesië, Monastir

Hello iedereen!

Het was weer leuk vandaag! Vandaag is de president langsgeweest hé in Monastir... Dus alles was afgesloten en overal waren er polities...

Ik kwam toe aan het boekhoudkantoor en werd tegenhouden door een politieman (blijkbaar iedereen), moest mijn identiteitskaart afgeven en hij keek of mijn naam op de lijst stond. Maar typisch, ik stond er niet bij... hij vroeg wat ik deed en ik zei "stage" en hij vroeg met wie ik werk en ik antwoordde "X" en hij zei ken je die achternaam en ik zo "euh neen"...

Hij keek naar mijn identiteitskaart en hij zei kan jij me hier een nummer geven want ik snap het niet en kan het niet lezen...

Ik geef mijn rijksregisternumer door, tjah ik ken die van buiten hé dus heb ik het hem gedicteerd, hij keek zo naar mij van "raar mens :p wie leert er nu da nummer van buiten" :D Tjah kben raar dus héhé :)

Heb een uurtje gewerkt en dan zijn Sarah & ik gaan kijken naar de president... héhé was eigenlijk leuk omm dit mee te maken... Majoretten, polities, leger, kleine kinderen die zo mooi opgemaakt zijn en zongen, jongens die stonden met verschillende kleuren van vlaggen (rood, wit en paars)...

En toen kwam de president... hij staptte af van de auto, hij zwaaide van ver (goeiendag te zeggen hé ;)) en dan zagen we hem niet meer... Foto's volgen... :) En dan keerde hij terug met de auto... Dus we konden hem niet zien...

Ik kwam terug en ze vroegen hoe het was gegaan (int werk é :)) en ik zei "leuk en spannend" maar wel raar dat hij eerst afstapt en te voet gaat naar de paleis van de ex-president en dan teruggaat met de auto...

Er was een jongen die zo reageerde van "ja met de auto, wat anders, niet met een trotinette (step) "

Ik keek zo razend naar mij, voor de mensen die mij kennen "ze kennen mijn doodsblik zéker"...

en hij keek zo naar mij en ik zei van "is da logisch volgens jou om af te stappen van de auto, te voet te gaan naar paleis en dan terug te keren met de auto?"

En hij zo dat is logisch...

En ik zo "naar mijn weten, logisch gezien, stap ik af, ga ik te voet om de mensen te begroeten en keer ik natuurlijk ook te voet terug en dan kruip ik in de auto"...

hij keek zo naar mij van "das ni logisch da ge nu boos zijt".

En ik zo "maakt ni uit, is da logisch volgens jou?"

En hij zei "ja das logisch"

Ik zei "neen voor mij ni"...

héhé heb tegen die jongen nooit gepraat ;) maar vandaag wel :p ik denk dat hij nu gaat letten op watgeen hij zegt ;) want met mij moet ge zéker niet zéveren... :) :) :)

Bon back to work... Vandaag moest ik de originele facturen vergelijken met de kopies die ik gisteren heb geboekt (dubbel werk noem ik da, maar tjah), natuurlijk zaten er facturen tussen die ik niet gekregen heb als kopie... En natuurlijk waren er kopies die niet in de map zaten... Dus heb ik die ingeboekt hé...

het waren allemaal aankoopfacturen januari & februari.

maart heb ik enkel de verkoopfacturen geboekt, dus moest ik in de namiddag de aankooppfacturen boeken met alle creditnota's

Voilà de boekhouding voor dat bedrijf is quasi-af... Morgen de bank & kas en dan heb ik het dossier volledig afgehandeld... :) :D

Is wel leuk hé om een volledig dossier te krijgen en het allemaal zelf af te handelen ;) héhé ik zeg wel "zelf" idd want de gast waarmee ik samenwerk was bezig met een andere bedrijf ;)

héhé, in ieder geval, kben blij dat ik bezig ben... kben blij dat ik bijleer en kben blij dat ik al vlug "zelf" alles kan boeken...

Ja ik kan natuurlijk niet alles, er zaten er nieuwigheden bij ook hé, maar dan vraag ik dat aan de verantwoordelijke en komt hij dat mooikes uitleggen ;)

Hij vroeg of ik in de zomer niet wilde komen werken voor 200 dinar en ik zo "zot" mijn ticket kost 700 dinar :p

Ach dat was het dus vandaag hé...

En Oja, het meisje die in het bedrijf werkt waar ik stage doe (niet het boekhoudkantoor hé) heeft haar ontslag ingediend vandaag... Ze gaat nog een weekje werken daar en dan ga ze weg... Wie gaat haar nu "remplaceren"... kzijn benieuwd :s

Voilàkes dat was het dus voor vandaag...

Lieve kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tunesië, Monastir

Stage :)

Recente Reisverslagen:

03 Juni 2010

26/05/2010 -> 03/06/2010

25 Mei 2010

25-05-2010

24 Mei 2010

24/05/2010

24 Mei 2010

18 -> 21/05/2010

17 Mei 2010

17-05-2010
Rakia

Actief sinds 19 Maart 2010
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 14811

Voorgaande reizen:

20 Maart 2010 - 12 Juni 2010

Stage :)

Landen bezocht: